5 manieren dat een gezonde Sup Lifestyle jouw immuunsysteem versterkt

Als we iets hebben geleerd van de wereldwijde pandemie en vergrendeling van Covid-19, is het wel dat het behoud van een gezond immuunsysteem essentieel is om gezond te blijven. Er komt meer bij kijken dan je handen wassen en op veilige afstand blijven van mensen met wie je niet samenwoont. Het is belangrijk om te sporten, een gezonde dosis frisse lucht te krijgen, goed te eten, gehydrateerd te blijven en je lichaam van top tot teen te verzorgen. In deze post gaan we het hebben over 5 manieren waarop een gezonde SUP-levensstijl je immuunsysteem versterkt en je helpt een leuk en gezond leven te leiden.

Waar gaan we het over hebben!

5 MANIEREN DAT EEN GEZONDE SUP-LEVENSSTIJL UW IMMUUNSYSTEEM VERSTERKT

# 1: SUP VERSTERKT AL JE SPIEREN
# 2: SUP VERBRANDT CALORIEËN
# 3: SUP KRIJGT JE HART POMPEN
# 4: SUP BEATS STRESS
# 5: SUP KRIJGT JE DE VERSE LUCHT EN ZONNEERT JE LICHAAM LIEFDE

# 1: SUP VERSTERKT AL JE SPIEREN

Als je al een SUPer bent, dan weet je dat stand-up paddleboarden een volledige lichaamstraining is. Vanaf de kant lijkt het er misschien niet op dat je elke spier traint, maar dat doe je dus echt wel.

In feite werkt bij het suppen zowat elke spier van je lichaam, van je nek, schouders en armen tot aan je benen en voeten.
Bovenal – en het beste van alles – werkt het echt tot in de kern. Hoe vet is dat!!

Je core versterken is goed voor alle lichaamsfuncties en gezonde lichaamsfuncties zijn de sleutel tot een gezond immuunsysteem.

SUP verbetert ook de lichaamsbalans, een andere belangrijke factor om gezond te blijven. Het leren vasthouden van een constante staande positie op bewegend water vergt concentratie en inspanning van het hele lichaam. Je zult de training voelen door je inspanning en je zult het ook zien, met een betere toon en een betere balans op een stabiele ondergrond.

Als je nieuw bent met suppen dan merk je dat in het begin echt heel snel! Of je nu SUP-yoga, SUP-surfen, traditioneel peddelen of een van de andere leuke manieren van SUP gaat proberen, je zult profiteren van een slanker, sterker en gezonder lichaam.

# 2: SUP VERBRANDT CALORIEËN

We hebben gezegd dat je op volgende dag van een goede SUP-training zult voelen, en dat klopt. Het is een ‘pijn doet zo goed’-gevoel. Bij paddleboarden gebruik je spieren waarvan je misschien niet weet dat je ze hebt. De resultaten zullen een sterk en strak lichaam bezorgen en je vrienden zullen het opmerken. Wat nog belangrijker is, je zult de positieve veranderingen in je uiterlijk en gevoel opmerken.

Met suppen ga je veel calorieën verbranden. Gemiddeld kun je met suppen tot wel twee keer zoveel calorieën verbranden als met snel lopen op een loopband. Als je harder, sneller of langer supt, kun je nog meer verbranden.

Hier is een overzicht van SUP-calorieverbranding met verschillende SUP-activiteiten:

SUP SURFING
SUP-surfen is een serieuze training en een serieuze calorieverbrander. In een uur SUP-surfen verbrand je tot wel 600 tot 750 calorieën.

SUP-surfen is ook een van de coolste manieren om SUP te doen. SUP is zelfs begonnen door vroege surfers.

SUP RACING
Racen zal je bloed zeker sneller doen pompen, en we weten allemaal dat dat goed is voor je hart. SUP-racen verbrandt ook grote hoeveelheden calorieën. Afhankelijk van het soort racer dat je bent, kun je in slechts één uur 700 calorieën of meer verbranden.

SUP YOGA
SUP Yoga is een van de meest populaire vormen van niet-traditionele suppen. Het is een geweldige lichaamstraining en een goede calorieverbrander. Een uur “zenful” suppen kan 400 tot 450 calorieën verbranden en je naar je gelukkige plek brengen.

# 3: SUP LAAT JE HARD POMPEN

Maar laten we wat meer praten over de gezondheid van het hart. Dat ene kleine orgel voedt je hele lichaam. Door te sporten gaat je hart sneller kloppen en daardoor krijgt je hart goed zuurstofrijk bloed naar al je spieren.

Door een gezond hart te behouden, zet je enorme stappen om je immuunsysteem te versterken. Omgekeerd kan een ongezond hart leiden tot hartaandoeningen en hartaandoeningen maken je kwetsbaar voor allerlei ziekten, waaronder virussen en Covid-19.

Een van de vroegste observaties van patiënten die erg ziek werden door coronavirus en / of stierven als gevolg van complicaties van het virus, was dat ze een reeds bestaand probleem met hartaandoeningen hadden.

Als we allemaal iets kunnen doen om ons immuunsysteem te versterken, is het om een gezond hart te behouden door niet te roken, slechte vetten en bewerkte voedingsmiddelen te elimineren en voldoende gezonde lichaamsbeweging te krijgen.

# 4: SUP BEATS STRESS

Stress is een andere moordenaar en een andere oorzaak van hartaandoeningen. Helaas zijn bepaalde spanningen onvermijdelijk. Vergrendeling maakt het zeker niet eenvoudiger!

Maar bij het suppen is een bewezen manier om grip te krijgen op stress. Het leidt je af van je zorgen, dwingt je aandacht op het proces van peddelen en balanceren en brengt je in harmonie met Moeder Natuur.

Dit alles zorgt voor een gezondere geest, een gezonder hart en een gezonder immuunsysteem.

# 5: SUP GEEFT JE DE VERSE LUCHT EN ZONNEERT JE LICHAAM LIEFDE

Frisse lucht en zonneschijn zijn ook je vrienden als het gaat om het behoud van een gezond immuunsysteem. De vitamine D die we uit de zon halen, is heel moeilijk in pilvorm te krijgen. Bovendien is suppen sowieso veel leuker dan een multivitamine innemen, toch!?

Wist je trouwens dat naar schatting 40 procent van de mensen een vitamine D-tekort heeft? Dat aantal stijgt in de winter.

Natuurlijk moeten we niet vergeten onszelf te beschermen tegen te veel wind en zon, maar een klein beetje elke dag is gezond.

Dus als lockdown je nog steeds een beetje aan je bank heeft gekleefd, sta dan op en peddel! Je voelt je beter, ziet er beter uit en wordt beter.

Zet hem op!!